Hoe werkt het?

Om je goed uit te kunnen leggen hoe verkopen via Kleine Beer Babyshop werkt kan je alle informatie vinden op onze verschillende informatiepagina's voor externe verkopers. Hieronder vindt je alvast in het kort alle informatie die je nodig hebt om te kunnen starten met verkopen!

Stap 1: Starten met verkopen

Om te kunnen starten met verkopen moet je onderstaande vragen met 'ja' kunnen beantwoorden:

  • Maak jij zelf handgemaakte spullen die je voor een martkconforme prijs kan aanbieden? En past jouw product binnen de productcategorie babyspullen? Check daarbij ook of je voldoet aan ons assortimentsbeleid.
  • Kun je vragen van klanten binnen 24 uur beantwoorden, in het Nederlands?
  • Weet je dat je zelf de verzendkosten moet betalen? Deze moet je doorberekenen in je verkoopprijs.
  • Klanten kunnen bij ons binnen 14 dagen hun aankoop retourneren. Ben je bereid dezelfde termijn van 14 dagen te hanteren? 
  • Ben je ouder dan 18 jaar en beschik je over een Nederlands postadres en betaalrekening? 
  • Weet je dat Kleine Beer Babyshop je automatisch per maand uitbetaalt?
  • Ben je ervan op de hoogte dat je bij Kleine Beer Babyshop commissie betaalt per verkocht artikel?
  • Heb je de Gebruikersvoorwaarden externe verkopers gelezen en ben je daarmee akkoord?

Stap 2: Schrijf je in

Maak een verkoopregistratie aan door je in te schrijven middels onze inschrijfformulier particulier of zakelijk. Door je aan te melden als externe verkoper aanvaard je de gebruikersvoorwaarden inclusief alle bijlagen en de verplichting deze voorwaarden na te leven. 

Stuur ons duidelijke foto's van jouw product(en) naar info@kleinebeer-babyshop.nl ter beoordeling van je product(en). Je kunt de product(en) die je wilt verkopen ook op sturen naar; Kleine Beer Babyshop, Diaconessenplein 33, 2012 JT te Haarlem. De verzendkosten voor het terugsturen van je product(en) is voor eigen rekening.

Stap 3: Je aanbod online zetten

Alle product informatie ontvangen wij graag van je middels het productformulier. Per product dat je wilt verkopen ontvangen wij graag een aparte productformulier. Je mag ons ook alle informatie mailen naar info@kleinebeer-babyshop.nl. Als alle informatie binnen is dan zetten wij jou product in onze productgalerij. Klaar om te verkopen!

Stap 4: Bestelling behandelen & verzenden

Wanneer de klant een bestelling plaats van jouw product(en), ontvang je van ons een bestellingsoverzicht en een pakbon met daarin alle details. Dan kan jij zo snel mogelijk de bestelling op order te maken om te verzenden. 

De verzending van de bestelling dien je als externe verkoper zelf regelen. Wanneer je het pakket verzonden hebt ontvangen wij graag een bevestiging hiervan met de track & trace. Dan zetten wij de bestelling op verzonden en krijgt de klant hier automatisch bericht over. 

Stap 5: Na de verzending

Retourneren

Klantenservice is heel belangrijk, en dat houdt niet altijd op wanneer de bestelling ontvangen is. Zo kan het voorkomen dat een klant zijn bestelling om wat voor reden dan ook wil retourneren. Daarom hanteren wij bij Kleine Beer Babyshop een retourtermijn van 14 dagen. Dat betekent dat, na ontvangst van het laatste pakketje uit de bestelling, de klant 14 dagen bedenktijd heeft om te beslissen of hij het product wilt houden. 

Heeft de klant aangegeven het product te willen retourneren, dan dienen zij het artikel binnen 14 dagen na de retourmelding, terug te sturen. Heb je van ons een retourmelding ontvangen maar na 14 dagen nog niet het product retour? Neem dan contact op met de klant. Na 21 dagen verloopt de retourmelding automatisch en behoud de klant zijn betalingsverplichting. 

Voor het retourneren van hun product(en) vullen klanten ons retourformulier in. Wanneer het één van jouw product(en) betreft, ontvang je van ons een retourmelding. Wanneer jij het product hebt ontvangen, dan ontvangen we graag een bevestiging van jou. Dan kunnen wij het aankoopbedrag terugstorten aan de klant. De kosten van de retourzending zijn voor de klant zelf.

Klantenservice

Heeft een klant een klacht of een vraag? Dan kunnen zij contact opnemen met Kleine Beer Babyshop. Wij zullen nooit zonder toestemming de gegevens van onze externe verkopers delen met de klant. Indien nodig nemen wij contact met je op en vragen wij dat je een specifieke klacht/vraag over jouw product(en) oppakt met de klant. Uiteraard zijn wij altijd bereid om je hierbij te ondersteunen! Laat ons dan ook vooral weten wat wij voor je kunnen betekenen. 

Wij verwachten van onze externe verkopers dat zij binnen 24 uur mails beantwoorden of terugbellen en alle binnenkomende vragen en/of klachten zo correct mogelijk behandelen.